dimecres, 26 de maig del 2010

Diari d'abord...

Hui ja fa dos setmanes que he arribat a Londres en aquesta segona etapa i la veritat és que pareix que haja segut ahir... evidentment, no per que no hagen passat coses sinò per ben bé al contrari, per què ixen coses, en faig d'altres i el temps passa ràpid com la llum!

Visc altra vegada a casa de Mark, a Brixton, al sudest londinenc. L'àrea ja me la conec un poc després de la incursió de novembre ací però ara està molt més bonica, amb l'oratge primaveral-estiuenc que està fent. És bestial vore al personal en les terrassetes dels pubs, als jardins i places públics, etc. tirats prenent el solet... es veu que tampoc és massa normal per al mes en el que estem que faça sol tant seguit... crec que deu de fer una setmana que no cau ni una gota!!! per a mí açò és tota una novetat en aquest lloc...

Com dia, en aquestes dos setmanes han anat passant coses: he anat a un concertet de jazz, he aprofitat el bon temps per passejar per vora el riu i estobar-me a la gespa de la Tate Modern Art, m'he rodat (quasi)tot Hyde Park, m'he apuntat i ja he començat els cursos d'anglés, estic a punt de donar-li classes a una dona de dibuix tècnic, etc.
En l'aspecte més lúdic-nocturn, com dic, he estat en diferents concertets. El primer de tot fou el dia que vaig arribar, a la zona de Camden. Fou en un baret i la veritat és que estagué de puta mare. Després, no recorde ben bé quan, vaig fer un remember del Hootanany per confirmar què és el millor bar del món! jejeje... altra vegada al Hoot, veien un concert raro com no s'ho podeu imaginar, amb un escenari més bé xicotet i possiblement 10 o 12 persones dalt i un ambient baix inimaginable. Vaig estar de passada, més o menys una horeta però ja dic que va estar genial!!
I... la setmana passada vaig vore a Mark actuar davant públic per primera vegada. Va ser dijous passat i era una festeta d'aniversari d'un amic seu (Rax?¿ Rex?¿?). Vaig flipar en el nivell d'organització de l'"event".... buff!! era a un reservat en un pub que estava de puta mare. Hi havia com un presentaor que va introduïr la gent que ixia a la tarima: Mark i Steven per tocar, tres humoristes -un espanyol, un americà i un anglés- i altre grupet per tocar... com dic, molt de nivell! va estar francament bé i, com podeu imaginar-se, jo no vaig pillar ni papa dels speakers anglesos... o siga que, intentant riure a l'unísono de la multitut per no paréixer ni amargat ni gilipolles... jejeje..

Respecte a l'aspecte més "acadèmic", aquesta és la segona setmana de les classes d'anglés i la veritat és que estan de puta mare. Es tracta d'unes classes donades per (quasi)professors que estan fent pràctiques i són molt barates. Vaig dos hores al dia, 5 dies a la setmana i pague 25 lliures al mes (uns 30 eurets)... o siga, tirat de preu. Vaig anar directe a aquestes classes perque em pareixia una passada pagar les quasi 400 lliures que vaig pagar en novembre i la veritat és que no tenia massa clar com seria però sabia que almenys em serviria per estar fixat en un context de parla anglesa dos horetes tots els dies. La primera setmana vaig eixir supercontent. En general són gent jove molt motivada que fan les classes molt dinàmiques i, davant d'açò, crec que la colaboració dels alumnes és major que de normal. A més, hi han com 6 mestres que estan una setmana i van partint-se les classes entre ells: aquesta setmana n'han entrat de nous. Justament ahir hi hagué un que em proposà algo que no sé ben bé el que és. En principi vaig entendre que per al seu treball havia de presentar una memòria o algo aixina en la qual havia d'incloure algo particularitzat entre ell i un alumne i em preguntà si tenia algun inconvenient... el que passa és que també va dir algo d'un bar i una cervessa i ja no em vaig aclarir: supose que hui ho aclariré però la veritat és que si puc tindre alguna "classe" més gratis pues benvinguda siga.
A més, també m'he fet el National Insurance Number. Açò és com el número de la seguretat social que et permet treballar i demés. Amb aquest, hi han uns cursos d'anglés subvencionats per la Unió Europea i totalment gratuïts, ja molt més seriosos, que duren tres mesos. Vaig anar a preguntar i ara no puc començar però supose que en juliol o setembre tornen a arrancar així que, estic en l'all i m'avellix mogolló.

La veritat és que estic ansiós en el tema de l'anglés (ja ho sabeu que sóc prou cagapreses per a les coses). Intente practicar en casa amb el Mark, evidentment a les classes d'anglés i sempre que puc però encara em dóna malixia tindre tantes coses al cap que no sé com dir... com diu Mark, què collons vull si sols duc ací dos setmanes!! Ahir, respecte l'anglés, va molar amanta perque a les 6'30 vaig anar a un grup de conversa en anglés que estagué realment bé. Es tracta d'una espècie d'organització (Euroclub, es diu), que va descobrir Clara i que jo m'he apegat a roda clarament. Vam estar dos hores llargues parlant i parlant en gent anglesa un poc de tot i de res. Queden al bar d'un hotel i cadascú que arriba es coloca on pot i comences a parlar: hi havia anglesos sobretot, un italià, una francesa, una dona espanyola, Clara i jo. Ahir tocava únicament anglés i va estar genial. El dijous tinc intercanvi de converses francés-anglés (a vorem l'empastre com va) i el diumenge espanyol-anglés... interessant, no? La gent en general és granaeta però molt interessant. Supose que també quan has estat visquent en distints llocs durant la teua vida, saps enfatitzar amb la gent que acaba d'arribar i sempre consideres que cadascú, amb la seua realitat particular, té coses per aportar-te.... estic molt content!

Respecte al tema professional, la cosa no està tant clara. Per una banda tinc l'opció, que ja s'ha concretat, de donar-li classes particulars de dibuix tècnic a una dona. Vaig quedar en ella la primera setmana i em convidà a un soparot de por. Va ser en un xinés, però car. Car i bò, of course. A mí, com tots estos mesclaillos em molen prou, m'agradà moltíssim. La setmana passada me la vaig passar-en aquest tema- bàsicament ajudant-la a fer un dibuix que necessitava entregar per a la Universitat. Ahir em vaig passar tot el matí en ella i quasi el deixarem rematat. Al final hem quedat en que li donaré dos hores a la setmana (dilluns o dimarts) de dibuix tècnic: teoria i pràctica amb l'ordinador. Açò em donarà alguns duros per pagar almenys l'allotjament així que la veritat és que em ve de puta mare. L'únic problema és que ella és de Sueca, encara que du ací més de 20 anys.... o siga, que la llengua de moment és l'espanyol així que res, poc a poc a vore si vaig canviant i acabe donant-li les classes en anglés.
Pel que fa a un curro ja més seriós, la veritat és que pareix que ací hi ha prou ofertes. Per una banda està la possibilitat del treball de batalla com a cambrer, ajudant de cuina, a un hotel, etc. i per altra banda està buscar un treball molt més dins del camp de l'enginyeria o de mestre en alguna acadèmia. Al primer (cambrer, etc.) és fàcil d'entrar, és una qüestió de temps. Respecte al segon, el problema és que encara no em senc capacitat amb el meu nivell d'anglés per passar una entrevista d'aquest tipus. Així que supose que de moment, fins que no s'acaben les classes d'anglés no buscaré treball intensament. Després, intentaré buscar alguna cosa aplicada dins del camp de l'enginyeria i, segons com tinga el nivell d'estrés i de ganes d'activitat ja diversificaré les opcions... aniré contant-vos-ho!

Vos deixe unes fotetes per fer-vos les dents llargues! besos a tots!



Estació de South Kensington


Darrere de les meues classes d'anglés


A la meua cuina


El mercat de Brixton


Concertet de Jazz (primer dia)


2 comentaris:

Tibu ha dit...

Redéu Enric! estàs més perdut a Londres que un teuladí en alta mar. Que és? que te parlen i no t´enteres? això me sona...
La xica és de Sueca i parleu castellà? per qué? ja s´ha oblidat de parlar en la llengua de Joan Monleon?

Enric ha dit...

familia rica, és el que té.... ;-) -recordes la cançó del tio canya??-

ie petardo i tu què tal? com ha anat l'última setmaneta "al date"? jejej.. conta!!