dijous, 18 de febrer del 2010

Christian Jacquiau i el model de la gran distribució

Ahir vaig estar a una xerrada a l'Octubre (Centre de Cultura Contemporània) que em va paréixer de les xerrades més interessants a les quals he assistit en anys.
El conferenciant era Christian Jacquiau, economista francés, escriptor de diversos llibres, i denunciant de la posició suprema que les grans cadenes de distribució estan realitzant arreu del món, extrapolant el model francés iniciat als anys 50 (Carrefour, Auchamp - Alcampo, ací- etc.).
Hui, intentant buscar un poc per internet sobre ell he trobat una cosa que vaig a deixar al bloc i que, encara que no l'he vista encara, estic convençut que és interesantíssima.
Es tracta de 6 videos que estan al YouTube que contenen una entrevista a Jacquiau feta a l'any 2008 a Barcelona. Ell parla en francés, tot i que l'entrevista té subtítols en català.
L'entrevista va ser realitzada, com voreu, en relació a la campanya "Supermercats, no gràcies" feta ixe mateix any. Dins d'ixa campanya s'edità un llibre en Icaria Editorial, amb el mateix nom i coordinat per Esther Vivas (cap de llista d'Esquerra Anticapitalista en les anteriors eleccions europees i de la qual vaig penjar una entrevista, ja fa temps, que li feien des de KaosEnlaRed) i Xavier Montagut.
Jo, com és habitual, tinc el llibre ja fa temps i mai l'he abordat de manera sèria. Casualment fa una setmana el comencí i em vaig topar amb un article de Jacquieu i, altra vegada casualment!, Àlvaro em comentà el divendres passat que un tipo francés anava a l'Octubre a parlar sobre això... serà el mateix??? .... els cercles s'acaben tancant!!
ens veiem promptet!